Alla inlägg under september 2008

Av Sofie - 28 september 2008 20:11

Älskar listor! Snodde den här också från syrran Marie.

Gör så här:

1. Ta fram din mobil

2. Bläddra igenom din inkorg

3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et

4. Gör likadant på varje fråga

1. Vad skulle du säga om din pojkvän/flickvän var otrogen mot dig?

Hej. Jag kommer, slutar sent.

2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?

Grattis syster.

3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?

Så ser din syster ut på magen efter operationen.

4. Vilket sms blev du mest berörd av?

Klockan sju :)

5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?

Här är vi!

6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?

Ha ha, vilket roligt sms

7. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom?

Kom ihåg din Party lite visning nästa vecka. Kram kram

8. Vad vill du höra mest av allt?

Grattis! Hoppas du har en skön dag på fjället! Kram

9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?

Hej nu åker vi från Säter

10. Din romantiska replik?

Hinner du med en kort sväng på Kupan? Kram

11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?

Grattis älskade syster på 31 årsdagen.

Av Sofie - 28 september 2008 17:36

Fick en sån härlig helg som jag önskade mig...

Fredagen var lugn, åt god mat och så, men det var lugnt.

Lördagen var full fart från morgon till kväll. Var ner och körde combat, handlade, städade som en tok, lagade mat, körde folk till Gustafs mitt i allt och fixade till V och A skulle komma på middag.


Äntligen fick jag sprätta min champagne, som jag väntat. Nu var det äntligen hit nån som ville dricka den=) Den var god, så den var värd att vänta på. Gott gott!!


Till varmrätt blev det kyckling m chiligräddsås och pressade potatis. Gjorde även gravade tomater, mums filibabba!

Till det drack vi rosévin som vi blev tipsade om på bolaget.

Efterrrätt blev marinerade aprikoser m turkisk yoghurt, mums det med. Till det drack vi dessertvin. Mums det med =)

Hör vilken gormand jag är, älskar att laga mat och att äta.



I morse blev det stort frukostbord med allt möljigt. Efter det tog vi en promenix bort mot Änjansdalen och sen en tur mot Kupolen (med bil).


Så nu gör vi ingenting, var in och köpte tidning. Slappa i soffan. Skönt!!!


TjO!


Av Sofie - 25 september 2008 08:54

Var igår till Tompens brorsa som i lördags fick en liten tjej.

Hon var så himla söt, sötaste på väldigt väldigt länge.... Myyys!

Hennes storasyster var såå stolt, en riktig sötis det med.

Höll i en henne i ca 1 timme, hon bara låg och mös och sov.

Så hennes mamma och pappa fick säkert knappt sova i natt, för hon sov nästan hela tiden vi var där.

När de är sådär kan man väl ha ett helt gäng, mysa, sniffa och pussa ihjäl de.

Men jag känner ingen längtan så... Jag har ju gjort det två gånger.

Får åka dit när längtan blir för stor.


Efter kalaset ikväll måste jag ta en långpromenad, har tappat lite på stegräkningen. Lär skärpa mig.




Av Sofie - 24 september 2008 08:46

Nu har vi blivit riktiga hurtisar på jobbet. Vi har fått stegräknare, så nu är det stora samtalsämnet hur mycket vi går.

Dansen i måndags gav 16.000 steg, så det var riktigt gött. Få se hur mycket 1 timmes combat ger, det lär ju vara en del.

Lär ta mig till Svea nån dag =)

Det här ska vi vinna, vi tävlar mot de andra enheterna här i Dalarna.


Igår kväll var jag på Me and I party, finns mycket fint. Men jag höll hårt i plånboken, det blev en söt liten tunika till barnens nyfödda kusin. Kunde inte låta bli.

Trevligt att träffa alla tjejer, fast många av oss bor bara några hundra meter ifrån varann i samma by så ses man inte.

Men jag ska ha ljusparty nästa vecka, så då ses vi igen.

Man lär ha party för att träffa folk. Märkligt! Men jag vet ju själv att jag inte åker och hälsar på. Det finns ingen tid.


Har ju inte ens haft kalas för min del, men i morgon kommer svärföräldrarna. De har fått tjatat till sig att de ska komma =)


TjO!

Av Sofie - 22 september 2008 08:22

Snodde den från syrran Marie


Vem sms:a dig senast? Tina på jobbet, jag hade såklart glömt renkorvarna i bilen.

Vem kysste dig senast? Tompen

Vem kramade dig senast? Pontus

Vad har du för bh på dig just nu? En vit vanlig behå

Vad har du för trosor på dig just nu? Vita hotpants

Vad står det i ditt sjätte sms och vem är det ifrån? Har raderat lite, men  i listan så är det från Veronica som skickar ett gruppkort på Borlängeteamet som oxå var och fjällvandrade och skriver Här är vi!

Vad brukar folk få för intryck av dig? Att jag är glad, pratig, men oxå säkert att jag är lite knepig. Drar mig undan folk emellanåt.

Har du någon gång klätt dig horigt? Nej. Inte vad jag vet ;)

Har folk kallat dig slampa/bitch/hora? Det har det säkert.

Har du kallat någon för slampa/bitch/hora? Ja, i yngre dagar.

Har du slagit någon riktigt hårt? Det är nog syskonen som fått de smällarna tror jag.

Använder du parfym? Ja, inte till vardags.

Vilken kroppsdel brukar du få mest komplimanger för? Mina fina ben

Vilka slags killar faller du för? Mörkhåriga, men jag sneglar ibland på skatekillar.

Vad kollar du på först hos en kille? Rumpa och ansikte

Vad är klockan? 08,28

Vilken färg har din mobil? Svart och gul

Vad ska du göra nu? Gå på APT

Har du svårt att släppa andra tätt inpå livet? Det beror på, känner jag att jag kan lita på personen så släpper jag gärna in den

Är du social? Ja

Känner du att du orkar en fråga till? Ja

Vad tänker du när du vaknar? Jag tänker inte, jag snoozar mobilen och sover vidare

Kan du gå utan smink? Självklart

Av Sofie - 22 september 2008 08:12

Idag är det en riktig höstdag, fick skrapa fönstrena på bilen innan jag drog iväg, sen var det tjock dimma hela vägen.


Helgen då?? Vi haft det fantastiskt bra, vilken härlig fjällvandring! Vi gick hela dagen på lördagen, ca 2 mil.

Jaha, bara 2 mil på en hel dag tänker du, men det är lite annat i fjället. Det går uppåt och det går neråt, och det är sten och det är mjukt.

Jag njöt hela dagen, solen visa sig från den bästa sidan och på det fyller man år =)

Så tack för alla gratulationer under dagen.


Så nu är jag beroende av fjällvandring, vill dra upp familjen fortast möjligt, men tyvärr hinner vi nog inte med. Får ta det till våren tror jag.


Hela den här veckan är spikad oxå, fullt upp. Så till helgen tror jag att det blir nån lugn middag på lördag, ska bjuda hem lite folk. Längtar efter lite god mat, tända ljus och massa vin. Mmmm


Förresten, Klaras rum är klart, nya tapeter och nytt golv. Nu är det möblering och målning av lite möbler kvar. Cooolt!

Rummet går i grått och vitt.


TjO!



Av Sofie - 18 september 2008 20:43

Idag när jag kom hem frågade Tompen när vi skulle fira mig, jag sa att vi skulle göra det på söndag när jag kommer hem. Men det ville inte han, han kunde inte hålla sig =)

Så han och barnen gick iväg och kom tillbaka och sjöng för mig och gav mig paket.

Jag öppnade.... och där låg.......


biljetter till Lena & Orup!!!!!


Jaaaaaa!!!!!!


Jag ska på Lena & Orup i Leksand! Guuuu va roligt!

Gillade Orup jättemycket när jag var i 13-14 årsåldern.


Nu blir det ingen uppdatering förrän efter helgen, åker til Grövelsjön i morgon efter lunch och vandrar. Det ser jag framemot, hoppas på fint väder och massa massa frisk härlig fjälluft.

Jag och 7 tanter =) från jobbet åker, största problemet vi har är hur mycket vin vi ska ha med oss.


Ha en skön hösthelg allihopa! Kram


TjO!

Av Sofie - 15 september 2008 17:59

Då var Klaras rum klart, ja, bara tapetseringen. Golvet ska läggas in till helgen och sen ska det flyttas möbler.

Men vi har tapetserat vårt första rum =)

Det gick riktigt bra. Det var skoj.


Var och käkade på Broken med hela family Eriksson på fredag kväll. Gött serru! På lördagen kom Marie och Erik förbi en vända, Klara och hennes kompis Nora fixade sockerkaka så vi fick lite fika.

Pontan fixade lunch till mig och Tompa, bacon och makaroner.

Tur att man har stora barn som kan hjälpa till när man behöver.


Har idag varit på facklig utbildning, var inte så intresserad innan, men det var ganska så tänkvärt. Ska dit i morgon igen, så nu jädrar får mina chefer se upp =)


Ska iväg på dansen nu, det är nåt hela tiden.


TjO!

Presentation

Omröstning

Kollar du min blogg dagligen?
 Japp, flera gånger om dagen
 Japp, varje dag
 Nån gång i bland
 Hittade nyss hit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards