Alla inlägg under mars 2008

Av Sofie - 30 mars 2008 11:30

Det är hyfsat bra med Nisse, han hade rivsår intill ögat och väldigt svullen. Men ögat sitter kvar iaf.

Vi fick antibiotika och ögonsalva och det går över förväntan bra med att ge han medicin.

I går så var vi i Avesta hela dagen och såg Pontus spela pingis, och det gick riktigt bra. Han kom 4 och fick en pokal med sig hem. Så nu hoppas vi att han gick upp en division.

Klara hade med sig en kompis, N och de var måttligt glada över att vara i en gympahall hela dagen, så de hoppades att Pontus skulle förlora så de kunde åka hem ;)

Hem och gjorde iordning tacos, himla gott. Kollade på Körslaget, det var bra, men alla var så duktiga så jag vill inte rösta så nån åker ut. Varför ska det alltid röstas ut folk??


Nej, nu ska jag ner och måla väggen. Ha det!

Tjo!

Av Sofie - 28 mars 2008 09:18

Jag blir inte klok på vår katt!

Nu är han skadad igen, hittade han på altan i morse och det såg ut som högra ögat var borta. Tog in och kikade. Men jag tror att det bara är rivet.

Vi ska iaf åka till Falu djursjukhus nu kl 11.

Så idag är jag hemma med vård av sjuk katt :(

Alltså, han måste ha lägst rang i hela området, fast iofs så är det massa djur som är i området, räv och lodjur så man  vet ju inte vilka han råkar på vår lilla Nisse.

Jag tror att han tror att han är tuffare än han är. Lilla tuffen!!

Så i morse så grinade och grinade jag, fy sjutton, han råkar ju ut för allt verkligen.

Klara & Pontus följer med mig och Nisse till sjukhuset.


Vi har fortfarande inget internet, är inne hos Pontus farmor nu.

I morgon har Pontus pingisturnering i Avesta, så där blir vi nog hela dagen och sen ska en kompis till Klara sova över hos oss. Spännande!


Hoppas allt går bra med lilla Nisse, hör av mig så fort vi kommer tillbaka.


TjO!

Av Sofie - 27 mars 2008 08:11

Tack Mix megapol, ni förgyller min morgon när jag åker till jobbet, vad skulle jag göra utan er. Få sitta i bilen och umgås med Gry, Adam och Timello, verkligen lyx.

Just nu har de en tävling, där man får nominera vintertrötta tjejer till en 4-dagars resa till Mallis.

De hade den resan förra året oxå, då nominerade jag Catta och Helen K, men ingen av de kom med. I år kunde jag inte nominera Catta eftersom hon just nu har det superhärligt i Orlando. Då är det kanske inte så motiverat att få åka iväg igen.

Så i år har jag nominerat mina syrror. Så nu håller jag verkligen tummarna för att nån av de ska få komma iväg på en riktig lyxresa med en massa tjejer och slappa och det gött. Det är den 6 april så jag hoppas nu mina syrror att ni kan få ledigt i 4 dagar om ni kommer iväg :)


Jag har inte försökt få Thomas att nominera mig, i vårt förhållande så är det jag som är iväg hela och tiden, så skulle Adam ordna en liknande resa så skulle jag verkligen nominera min Thomas, han är verkligen värd det.

Så nominera nån ni med!! Man kan inte nominera sig själv.

www.mixmegapol.se och klicka på bilden Gry har ett plan.




Av Sofie - 26 mars 2008 09:03

Lite info... Många som frågar och undrar hur det går.

Vi har fortfarande inte bokat nånting, det vi gör nu är och spar undan en massa pengar, så får vi se hur långt det räcker. Förhoppningsvis ändå till mars.

Igår kväll så var det från Koh Lanta på Packat och klart, jag kan ju säga att jag blev ju inte mindre sugen efter det programmet.

Men lite besviken är jag, det är ju en riktig svenskö, så det finns lösgodis, Gott & blandat, Aftonbladet, Hänt Extra, våfflor m jordgubbs/hjortronsylt mm mm.

Det är som hemma fast vi är 800 mil bort och ganska så mycket varmare och behagligare.


Är det inte konstigt hur vi svenskar är, vi gnäller på invandrarna här hos oss, att de ska ta seden dit de kommer, men vi invaderar en hel ö, startar 2 svenska skolor, bygger upp ett helt samhälle kring svenskar och de flesta pratar svenska.

Nu ser det väl säkert olika ut på vilken del av ön man är på, det är säkert mer eller mindre överallt. Vi ska iaf åka dit. Det är ju himla behändigt när det är svenska skolor och så ;)


Kikar på lite flyg oxå, det billigaste jag sett nu ligger runt 37.000 och då får vi åka Arlanda, London, Hong Kong och Phuket. Det känns lite omständigt.


Ska worka på lite nu, har fullt upp!


Tjo!



Av Sofie - 25 mars 2008 08:19

Det var den helgen det, allting går så himla fort. Men jag fick vara hemma i några dagar iaf och njuta av att sova lite längre och ingen brådska på morgonen.


Vi har fortfarande inget internet hemma och jag blir galen, jag missade nämligen sista delen i Kungamordet och ska se det på SVT.se men det går inte så bra nu. Jädra skit!


Vi har börjat målningen nere i gillestugan, det är himla kul att måla, man hamnar i en annan värld. Man blir så inne i det att man glömmer allt runtomkring, man hinner tänka efter en hel del när man står där. Det är visserligen inte så bra för mig eftersom jag är en såndär grubblare med dålig självkänsla. Alla dåliga tankar ploppar upp.

Vi har iaf målat en gång på väggen och taket är klart. Thomas har tagit semester och är hemma idag så han ska väl fortsätta måla idag. Så får jag ta vid när jag kommer hem.


Har annars haft en trevlig påsk, massa massa mat och en hel del godis, så nu putar man ut på alla håll. Kanske ska gå på combaten i morgon.


Tjo!



Av Sofie - 22 mars 2008 17:41

Sitter hemma hos mor och far. Har precis käkat mammas goda k-bullar.


Vi har inget internet hemma, så jag kan inte uppdatera nåt nu.


Ikväll ska vi till Bäckan och dricka lite gott!

Av Sofie - 20 mars 2008 13:24

Jag tänkte jag skulle vara med i en tävling där man kan vinna jättefina smycken. Tävla du med!

http://bambi.bloggagratis.se/2008/03/15/572269-tavling-vinn-silversmycken-fran-katts-of-sweden/

Av Sofie - 19 mars 2008 09:20

Thomas ringde nyss och berättade att Nisse är hemma :)

Han gick dit och lockade ner han, det behövdes ingen räddningstjänst.

Men han var mager, säkert setat där över en vecka...

Sprang mest runt i huset nu, få se om Thomas ringer vetrinären bara för att höra, så kisseriet och så funkar. Om han har setat i träd och det har regnat och snöat, kanske han har blivit lite kall om snorren.


Hurra!! Han är hemma!!


Snart är det påsk oxå, tiden bara rinner iväg. Ska hem till mor och far på lördagen för att käka och till svärföräldrarna på söndag.

Annars är det att fixa hemma, Thomas ska ner idag och köpa färg så vi kan börja med rummet nere nu. *spännande*


Presentation

Omröstning

Kollar du min blogg dagligen?
 Japp, flera gånger om dagen
 Japp, varje dag
 Nån gång i bland
 Hittade nyss hit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards