Alla inlägg under september 2007

Av Sofie - 30 september 2007 12:51

Här kommer lite kort från Gran Canaria. Det är iaf ett litet axplock, svårt att välja ut.

Vi hade iaf det såå bra och planerar redan nästa resa.



Av Sofie - 28 september 2007 14:29

Är tillbaka på jobbet, pust! Men idag var det mycket att göra, men det är så kul...


Vi har haft det sååå bra, 30 grader hela dagarna. Superhärligt!


Kommer med bilder sen, om ni vill se oss härligt bruna??

Av Sofie - 18 september 2007 10:42

Wow, nu är det snart dags, ikväll åker vi till Arlanda! Äntligen.

Vi får se vad pappa hittar på, han tycker det är så kul att jag och mamma fyller år samma dag och dessutom jämnt. Jag 30 år och mamma 50 år. Visst är det lite coolt?


Så efter jobbet ska vi bara hem och fixa det sista sen sätter vi oss i bilen för att åka till Arlanda, har bokat parkering på Benstocken och så sover på Rest & Fly vid Sky city. Då är vi på plats till planet går i morgon bitti kl 7,30.


Har nyss bjudit mina kollegor på fruktpaj, de tyckte det var såå gott! Passa på och göra det idag för sen när vi kommer hem från Gran Canaria så är det nog full fart ändå med svärföräldrar och massa släkt som ska komma, så nu är jobbet avklarat. Puh!



Av Sofie - 17 september 2007 13:40

Det blev Ladies Night i lördags!!

Thomas skjutsade mig och Catta till Bäckan där Helena och Ingalill väntade med god mat och massa vin. Gott gott!!

Catta fixade iordning mig, Therese dök upp.

Åkte upp mot Leksand, svårt att hitta platserna.

Showen var bra, eller sådär. Själva showen var bra, men det är svårt när man sitter så högt upp, helst ska man sitta där nere. Men men, vi är supernöjda.

Efter showen var det paus innan Måns Z skulle upp på scen. Då satt Martin och signerade skivan, så då passade jag och Catta på att gå fram och tog ett fotot av oss.


På söndagen fick jag finbesök av en gammal skolkompis med sin lilla lilla bäbis, så söt!


I morgon em/kväll åker vi mot Arlanda!! Shit, nu är det nära.


Av Sofie - 14 september 2007 22:03

Har varit på utbildning med jobbet, därför har jag inte uppdaterat. 


Nu räknar man verkligen ner till resan, nu är det inte långt kvar. Ohh, det ska bli såå skönt att åka iväg.

Var nyss ut på Vings hemsida, det är ca 26 grader varmt och hotellet ser så fräscht ut.


Ja, i morgon är det Ladies Night, om det nu blir det, de verkar så hemlighetsfulla... De kanske har fixat en hemlig 30-årsfest och så har de fixat så alla står där. Vad vet man??

Det blir nog Ladies, men det är ju alltid kul med överraskningar. Det här är ju oxå en överraskning, men man har ju fått den i förväg.


Jaja, det ordnar sig. Lovar att jag ska uppdatera fakta så fort jag kan.


Cara cara Mia.....*nynnar*

Av Sofie - 10 september 2007 09:23

Har varit på ett jättefint och jättekul bröllop, vi var 70 inbjudna som fick se Mats och Therese säga JA till varann ute på tunet på Långbers Hotell i Tällberg.

De kom i fin veteranbil och två spelmän spelade mens de gick fram till vigselplatsen.

Allt var så fint och prästen var hur cool som helst och lattjade till det. Ulrika Erkers från Dala-Floda sjöng.


Maten vi fick sen var helt otroligt god. Mmmm

Till förrätt serverades Rökt renhjärta med västerbottenostchips och lingon creme fraiche. Helt otroligt gott!!

Till varmrätt serverades Oxfile med potatisbakelse och kantarellsås. Mmmmm, ljuvligt.

Sen hade Catta gjort en 5-våningstårta. Var med när hon garnerade, hon är superduktig. Den var supergod den med.


Sen när alla var mätta och belåtna så dansade vi till Hitpatrullen från Falun. Bruden var så fin och såå lycklig hela kvällen.  

Vår skjuts kom kl 2, men vi hade nog gärna fortsatt festen men man var ganska glad att man åkte hem ändå.

Var då ganska pigg på söndagen, även om man var trött, så var man inte så bakis.


Ännu en helg till ända, nu på lördag ska jag på Ladies Night, det är nåt hela tiden, men det ska bli superkul!!


Av Sofie - 10 september 2007 08:21

Utmanad av syrran, http://marieeriksson.bloggagratis.se


Hej jag heter Anita Svan, och bor i Dalhalla och fyller snart 50 år. Jag jobbar inom hemtjänsten. Jag älskar att dammsuga och det bästa jag vet är falska rykten och skitsnack. Jag har två skit ungar. Min hårfärg är grön och mina ögon är blå. Jag lyssnar helst på skrikig musik, där man inte hör vad dom sjunger. Death metal måste nog vara det bästa att lyssna på. Min favorit är Westlife.



Som ditt förnamn sätter du ditt andra namn och ditt efternamn tar du av din närmaste granne. Som hemstad tar du den stad du senast besökte med buss och din ålder tar du av mamma. Ditt yrke är det din pappa jobbar med och dina intressen sånt som du avskyr att göra eller helt enkelt inte tycker om.

Du har lika många barn som piercingar ( örhängen räknas). Din hårfärg är samma som tröjan du har på dig och dina ögon har samma färg som byxorna. Musiksmaken/genren är sådant du inte kan tåla medan favoritartisten är den vars låt du senast lyssnade på.


Jag utmanar dig med...

Av Sofie - 7 september 2007 15:27

Ja, då var det äntligen fredag! Ska alldeles strax bege mig hemåt, ska in på bolaget och handla lite inför morgondagens bestyr.


Jag får rapportera efter helgen om vad som hände på bröllopet. Det ska bli så spännande och kul. Hoppas på fint väder eftersom vigseln är ute på tunet på Långbers hotel i Tällberg.


Tjo ho!!

Presentation

Omröstning

Kollar du min blogg dagligen?
 Japp, flera gånger om dagen
 Japp, varje dag
 Nån gång i bland
 Hittade nyss hit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards