Alla inlägg under maj 2008

Av Sofie - 29 maj 2008 11:43

När jag kom in på mitt rum i morse, så stod det blommor och en flaska vin på mitt rum...

Blev så paff och så himla glad :)

Det var som min arbetskamrat som tackade för att jag hjälpte henne i fredags med bilen.


Tack igen!!!



Av Sofie - 29 maj 2008 08:22

Såhär ser boendet ut de första 5 dagarna.

Härligt!!!


TjO!


Av Sofie - 28 maj 2008 13:12

Har mejlat med ett företag som har hus i Phuket. Planen är:

Vi landar den 10 dec kl 17.25 thaitid.

Då vill man ha ett boende klart och fixat.

Igår så fixade vi det, så vi ska bo i ett hus, 200 m från stranden i 5 dagar på Kamala beach. Sen vet jag inte riktigt vart vi tar vägen.


Några man träffar tycker att vi inte ska boka boende, men några säger att vi ska boka för det är billigare att göra det på nätet.

Vi får se hur vi gör.


Längtar så mycket, men först har vi en lång och härlig sommar framför oss, eller hur??


TjO!


Av Sofie - 26 maj 2008 10:10

Det har varit en underbar helg, alldeles perfekt. Det är inte så ofta man har det, men nu var det vår tur.


Fredagen löpte på som vanligt, kom hem sent eftersom jag hjälpte en arbetskompis med hennes bil som kajka ihop efter Långshyttevägen. Så kan det gå.

Lördag morgon vaknar jag alldeles efter kl 8, går upp och tar en promenad runt elljusspåret, käkar frukost och drar sen till Svea för att träna step-up. Riktigt härligt. Sen hem och fixar i trädgården hela dagen, fyller på jord, planterar och fixar det mesta. Äter god taco-låda och laddar för schlagerkväll.

Barnen går ner till Touring, det är nattöppet. Vi traskar ner vi oxå, de visar schlager på storbildstv. Det var inte så mycket folk, men vi tittar på Charlotte och får med oss Kjell och Annika hem.

Öppnar äntligen min champagneflaska som jag väntat på. Tyvärr går det inte så bra för Sverige men vi skålar iaf.


På söndagen vaknar jag av att barnen och Thomas kommer in med frukost och Klara har gjort paket på fritids.

Fixar iordning picnic och drar till Djurmo klack. Jättehärligt väder och vi sitter och njuter av lugnet och kollar ner på alla minibilar. Strövar runt och äter lite mutgodis.

Lämnar Pontus i Bäckan och vi andra drar hemåt, jag åker sen ner till Svea för att dansa. De har bjudit dit Oskar Nilsson

Han är en av våra mest älskade aerobicsinstruktörer, känd för sin genuina framtoning och förmåga att bjuda på show.
Hans tvättbrädemage och sexiga framtoning lämnar inte heller många oberörda. Till exempel kom Oscar Nilsson trea i Mr Gay härom året – med utmärkelsen »snyggast kropp«.


Vilken kille, helt fantastisk!! Svetten rann och vi dansade oss helt galna. Det var det bästa under hela helgen.

Var hem till mamma och pappa efteråt, de måste ha trott att jag var hög på nåt, för jag var helt uppumpad av endorfiner.


Hem sen och käkade pizza, kanske inte den bästa maten, men det var gott :)


Vilken helg va?? Det var som Klara sa när vi satt på klacken..

- mamma, det känns som vi varit lediga i 4 dagar.


Nu är det bara att ta nya tag inför v 22!


TjO!


Av Sofie - 23 maj 2008 08:18

Äntligen fredag! Va skönt med lite helg igen då.

Igår var vi och handlade till Pontus rum, så vi fick upp rullgardiner och grannen hjälpte oss och bar ner hans tunga säng.

Så inatt sov Pontus i sitt nya rum :)


Får se vad som händer i helgen, vi har inget planerat, himla skönt.

Kanske Falukalaset ikväll, jag vet inte. Tänkte om vi skulle ta med barnen och titta på Rixfm-festival. Vi får la se.

I morgon är det schlagerkväll. Äta god mat och mysa.


Nu var det lungt här på övervåningen, jag tror jag sitter själv här. Det är alltid såhär lugnt på fredagar.

Vi ses!


TjO!

Av Sofie - 21 maj 2008 09:22

Snacka om att man kan ha humörväxlingar...

Idag är jag sååå sprudlande glad.

Var i morse på utvecklingssamtal med Pontus. Det gick så himla bra, vill inte skryta, men han hade nästan alla rätt på alla nationella prov :) På vissa hade han alla rätt :)

Det går så bra för han i skolan och vi får behålla läraren även i 6:an, och han såg bara positivt på vår resa till Thailand.


Var igår på 23-årskalas, himla trevligt, men det blir så stojigt när vi är så många.

Åt god mat (tog även matdosa) och en supergod tårta.

Nu hoppas jag på min kusin som kanske ska fixa en superbra sak åt mig *hoppas*


TjO!

Av Sofie - 20 maj 2008 11:54

Vad är för dag idag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för min lillasyster fyller år idag!! Hurra hurra hurra hurra!!


Grattis gumman på 23-årsdagen :)

Vi kommer förbi och firar dig idag!!


Puss


Av Sofie - 19 maj 2008 13:08

Idag fick jag lov att äta bakismat...

Åkte till Lappens för första gången. Det var jag och alla andra truckers. Inte en kvinna på flera kilometers håll. Tog min kasse och pep därifrån :)

Gött var det iaf.



Presentation

Omröstning

Kollar du min blogg dagligen?
 Japp, flera gånger om dagen
 Japp, varje dag
 Nån gång i bland
 Hittade nyss hit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards