Alla inlägg under augusti 2007

Hm

Av Sofie - 31 augusti 2007 10:56

Barnen har gått i en vecka i skolan nu och såhär såg det ut hos oss igår kväll, Klara sitter och gör läxor medans Pontus spelar NHL 07. Klara har precis börjat 1:an och Pontus i 5:an.

Är det inte tvärtom det ska vara, det är väl i 5:an man kan skicka hem läxor redan, men men, Klara tyckte det var jättekul med läxor, så då är väl OK då...

Av Sofie - 31 augusti 2007 10:41

Sitter på jobbet och läser en bok för en utbildning jag går. Boken heter "Livet en gång till" av Peter Brusén. Den handlar om Peter som på en semesterresa till Hawaii bröt ryggen och blir förlamad. Det var ett stycke som var så otroligt bra skrivet, jag tog åt mig. Fritt översatt:


" Den som enbart lever på hopp överlever inte. De klarar inte av dagen eftersom den saknar mening, när bara framtiden finns där.

Både nuet och framtiden måste ha en gemensam innebörd. De som bara ser framåt och ett liv sedan, oavsett vad man gjorde, slukar den lilla mat man får.

Man märker att att den som överleva både idag och imorgon, sparar sin del av maten.

Den som dagens handling som en betydelse för hoppet om morgondagen överlever"


Jag är expert på att leva i nuet, jag är inte den som ska vänta med att göra en massa saker, till sambons förtret.

Men man lever bara en gång, passa på och gör en massa saker, man vet inte alls vad som händer i livet.

Stycket ovanför, jag skulle äta upp maten direkt för man vet inte om man överlever i morgon, men det är kanske fel.

Vet vet??

Av Sofie - 30 augusti 2007 14:25

Snodde listan från syrran http://sandraerixon.bloggagratis.se 

Hur bor du: I en villa i Djurmo

Hur och vart vill du bo i framtiden: Jag bor bra, men är lite rastlös, vill ut och se mig om i världen. Just nu vill jag till Thailand i ett halvår. Nästa höst kanske, den som lever får se...

Brukar du komma i tid: Ja nästan alltid

Vad hade du i din mun senast: Tuggummi

Har du bra kondition: Försöker hålla igång den

Hur lång är du: 164 cm

Hur känner du dig just nu: Bra, skulle vilja åka hem.

Hur upplever du dig själv som person: Omtänksam, snäll, kan vara butter emellanåt, men det beror nog mer på min självkänsla.

Vanligaste färg på dina kläder: Rosa

Kan du laga mat: Absolut. Det är skitkul.

Vad jobbar du med/pluggar du: Hab i Hedemora, som fritidskonsulent.

Vad har du på dig: Jeans och en rosa levistop

Har du någon fobi: larver, kackerlackor.

Hade du en bra kväll igår: ja, var på Kupolen och shoppade en massa

Vilket är ditt senaste inköp: Köpte en ny kudde igår

Din favoritdryck på morgonen:  aloe vera

Projekt just nu: Att hela familjen nästa år åker till Thailand i ett halvår.

Vilken tid gick du upp idag: kl 6.

Kan du tänka dig att göra skönhetsoperationer i framtiden: Kanske

Var fick du dina senaste pengar ifrån: Lön

Har du sovit i din egen säng inatt: Jajemän

Vad hade du sönder senast: Mitt nyckelben

Senaste alkoholintag: I lördags, på möhippan

Har du haft mörkt hår: Nångång färgat.

Är du morgonpigg: Nja.. Helst inte

Vem snackade du med senast: Mina kollegor

Stjärntecken: Jungfru

Varm favoritdricka: Chai latte

Alkoholhaltig favoritdricka: Mörk rom och Cola

Snällast denna vecka: Min sambo som orkar lyssna på mitt prat om Thailand.

När gjorde du senast något riktigt dumt: 25 juni, när jag ramlade utför trappen hemma och bröt nyckelbenet.

När hånglade du senast: Pussas gör jag varje dag.

Saknar du någon nu: Mina barn och Thomas

Hur ofta loggar du in på Lunarstorm: Aldrig

Gillar du dokumentärer: Ja

Vilka språk kan du prata: Svenska, några fraser italienska och spanska

När fikade du senast: Fikar på jobbet, annars är det inte så ofta

Vad ska man göra för att få dig irriterad: Snacka skit innan de tar reda på fakta. Folk är tydligen experter på andras liv.

Jag får ont i magen: När jag är orolig

Senast sedda filmen: det är så sällan jag ser filmer. Det är nån Beck-film på 4:an.

Av Sofie - 30 augusti 2007 09:07

Såhär ser mitt rum ut på jobbet, tänkte om ni ville se det så vet ni hur det ser ut.


Dörren till höger man ser på första bilden går till min alldeles egna toalett, jag är den enda som har toalett på rummet, gissa hur skönt det är med en egen toa.



Av Sofie - 30 augusti 2007 08:12

Tjo ho! Skrapa bilrutan i morse... Det betyder att det är höst!


Det betyder att om 3 veckor är jag inte runt 20 längre, jag blir 30 år!


Det betyder att om 3 veckor är jag på Gran Canaria med min familj, Thomas, Pontus och Klara, min mamma som fyller 50 år samtidigt, pappa och mina underbara systrar.


Min familj ska bo på Sunving Resort, men vi är lite oense hemma. Jag är lite sugen på att beställa frukost på hotellet, men det tycker inte Thomas, han vill äta egen frukost på rummet. Så lär det förmodligen bli eftersom det säkert är försent att beställa nu. Jag hade tyckte det varit lite lyxigt, men men jag blir nog mätt i magen ändå.



Av Sofie - 27 augusti 2007 14:11

Var iväg på lunchen idag och köpte dressing till maten jag skulle äta, kycklingssallad. 

Tog en italiensk dressing på flaska, när jag står i kön ser jag att den är fettfri, kollar innehållsföreteckningen, överst står vatten och sen socker. Är det inte helt idiotiskt?? Vatten och socker??? Då är det ju för 17 bättre med fett.

Ska sluta med fettfria produkter.

Inte var den god heller!






Av Sofie - 27 augusti 2007 13:37

Vilken hektisk helg det varit. PUST!


Det började i fredags kväll då jag och Lotta var ner till Borlänge för att förbereda Dala-Expo där vi ska stå hela helgen för att sälja och göra reklam för Aloe vera produkter.

Hela lördagen stod vi där, pratade med en massa folk och de fick smaka på aloe veradryck, och folk blir så förvånade över att man kan dricka det oxå. Det var en jätterolig dag, men helt slut. Åker hem och ingen hemma så jag lägger mig i soffan med katten Nisse i en kvart. Snark!


Sen kommer Catta, ljummar på lite i stress, sen kör Thomas ner oss till Borlänge där vi väntar på bruden, vi ska på möhippa för Therese.

Vi är 10 tjejer som ska in på Malus restaurang där flera äldre par tror att de ska få en lugn lördagsmiddag, tji fick de.


Vi äter en jättegod 3-rätters, men när vi sen sitter och pratar , så råkar ett rödvinsglas ramla, rakt mot Catta! Vi tjejer har Tema vitt, så Catta har vita byxor och vitt linne, så för henne var det bara att åka hem och byta. När Therese skulle hjälpa henne med att skicka servetter så höll hon de för långt ner, så servetterna började brinna som facklor. Då började vi tycka att nu går det för långt, så då gick vi vidare till Bolanche. Där inne var det hur mycket folk som helst. Therese fick ett uppdrag där hon hade en skylt runt halsen där killarna fick betala 20 kr för att smörja hennes läckra ben endast ikväll. Men det gick lite trögt tror jag. Therese hade nog det superkul ändå.


På söndagen mådde man som man förtjänade, fy. Ändå höll mig riktigt lugn. Men jag tror det beror på att jag knappt sov på natten, klockan ringde kvart över åtta. Skulle iväg på Dala-Expo idag oxå, jag var på fastande mage ett bra tag. Thomas och Klara kom och hälsade på, så då passade jag på att äta en våffla, lättsmält.


Affärerna går bra idag oxå, men idag var man ju ännu mattare.

Åker hem och duschar, skönt!! Thomas fixar käk, tänkte sen slå mig ner i soffan och vara bakis, men då ringer det på dörren och där står 2 kompisar och sjunger "Ja må hon leva" och jag ser ut som ett frågetecken, jag fyller ju om en månad.

De kommer in med en blomma och ett kuvert, öppnar kuvertet och däri ligger en inbjudan till "Ladies Night" i Leksand den 15 september! WOW!!!

Jag ska få åka på det!! Skitkul, jag och Catta har fått det i för tidig 30-årspresent! Jag fyller i september och Catta i oktober.

Det är vi 4 tjejer som ska åka på det. Allt var fixat, mat och skjuts och så...


Nu äntligen ska jag väl få vara lite bakis, nej, då ringer syrran, pratar med henne, bäddar rent i sängen mens vi pratar. Rakar håret på Thomas, tvättar Klara som är i badkaret, borstar tänder på henne. Så strax före nio kastar jag mig ner i soffan med en liten skål chips. Äntligen!!

Strax före tio går jag och lägger mig, avslutar kvällen med att läsa Luftslottet som sprängdes. Sov sött resten av natten.

Vilken helg! Tur att det inte är så ofta!!



Av Sofie - 24 augusti 2007 15:21

Idag har jag varit på kurs i Borlänge.

Intressant!


I helgen ska jag på möhippa, inte min dock.

Ska äta på Malu och sen ska vi på Bolanche, hoppas det blir lyckat! Bröllopet är den 8 september, i Tällberg på Långbers.


Ska åka hemåt.

Presentation

Omröstning

Kollar du min blogg dagligen?
 Japp, flera gånger om dagen
 Japp, varje dag
 Nån gång i bland
 Hittade nyss hit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards