Alla inlägg under april 2008

Av Sofie - 30 april 2008 09:40

Nu är det full fart på jobbet, man hinner knappt med, och det är såå roligt. Det är värre när man inte har nåt planerat.


Ikväll kommer mamma, pappa och Sandra till oss. Grillar och går till campingen. Det blir bra.


Idag ska jag på lunchdate :) Hmm, undra vad jag ska äta för gott.


Hoppas jag kan vara ledig på fredag, skulle så gärna vilja men jag ligger redan minus på flexen och det känns lite surt att få minus 8 timmar oxå på de jag redan har.

Kan ju sitta i Borlänge ev. Vi får se. Har iofs planerade långa dagar framför mig i vår och sommar. Men det vore kul att ligga plus nån gång.


Nu är det på G med Thailand, ska inte säga så mycket. Har fått order från "högsta ort" att inte berätta så mycket, men förhoppningsvis kan jag berätta om några dagar.

Nej, nu ska jag ner och fika.


Ha en trevlig valborg alla!


Tjo!

Av Sofie - 28 april 2008 19:35

Då har vi haft en riktig kalashelg, himla trevligt.

Första sittningen var till lunch på lördagen, då kom mormor, morfar, moster, morbror, farbror, farmor och farfar och kusiner och så. Bjöd gänget på potatis- och purjolökssoppa.

Sen till kvällen kom Pontus släktingar, då blev det Gagnsröra och lite vin och öl.


Igår var jag och Klara ner till Leklandet, men det var ingen höjdare. Vi var där ca 30 minuter.

Kanske skulle det vara roligare om hon haft nån med sig. Men nu har vi testat det iaf.

Var sen förbi mamma och pappas gamla grannar, de har varit i Thailand i en månad tidigare, så var förbi där och hörde hur de bokat och vart de var nånstans. Fick en hel del tips. Så nu ska vi kika på det.


I veckan är det sista april och sånt får jag sån ångest över, när det är sån helg som man ska umgås med folk och jag vet inte vad vi ska göra.

Vi ska nog grilla och gå ner till campingen och titta på brasan.

Men sånt här kan jag grubbla ihjäl mig på och må så dåligt över.

Därför vill jag bort över nyår, det är en likadan högtid som jag har jätteångest över. Vem ska man umgås med, vilka törs man fråga?

Nej, fy!!! Helst skulle jag vilja dra upp till Åre på onsdag, bara för att komma bort ifrån allt.

Hittade billigt boende, det är inte aktuellt, men iaf.


Ska iväg på dans ikväll, 21.15-22.00 Brukar sova vid den tiden annars :)


Nej, nu ska jag kika på skor på forever21.com


Tjo!



Av Sofie - 25 april 2008 08:14

Då var det fredag igen!

Att jag kom upp ur sängen idag, det trodde jag inte. Cyklade nämligen till Borlänge igår fram och tillbaka. Var på kurs.

Var lite stel igår kväll, det känns lite nu men det är inte så farligt.


Klänningen jag köpte är från USA och kommer från en internetsajt, www.forever21.com

Såg klänningen i fredagsbilagan Klick från Aftonbladet och fastnade totalt för klänningen.

    

Den kostade 27 dollar och då slog jag till. Det var himla smidigt, det tog en vecka.


I helgen ska vi ha kalas, för vår lilla skruttgumma fyller 8 år på söndag.

Tänk va tiden går fort, hon önskar sig en bärbar dator, mobil, platt-tv och en cykel.

Undrar om jag oxå önskade mig det här när jag var 8 år? Kanske en cykel men det andra?? Snacka om att ungarna är bortskämda nuförtiden.

Hon ska faktiskt få en mobil i present av oss och en cykel av farmor och farfar.


Nej, nu ska jag ner och ta en macka och jobba på lite!

TJO!

Av Sofie - 22 april 2008 08:13

Klänningen kom igår, jag och Klara tokåkte upp till OK. Den var så fin och satt perfekt!! Den var tom tullfri, så jag behövde inte betala nånting mer. Alltsomallt så gick det på strax över 400 kr. Billigare än att åka på Kupolen.


Cyklade upp till Gagnef på dans, fy 17! Det var jobbigt men riktigt härligt när man kom hem strax före kl 22.

När jag var utanför Thomas mormors hus, så pustade och flåsade jag. Då cyklar en tant förbi jättehurtigt och säger Hej!

Hon cyklade förbi i världens fart...

Tänkte ropa åt henne att jag cyklat fram och tillbaka till Gagnef och dansat en timme, men hon cyklade på så snabbt att jag inte hann :)


Nu ska jag snart iväg och föreläsa i Avesta för alla fritidschefer i länet.


Tjo!

Av Sofie - 21 april 2008 08:39

Som ni säkert vet, så är det 2-filigt mellan Säter och Borlänge, men inte hela tiden. Jag blir tokig. När man har bra fart och det är bra flyt i trafiken, så kör de ihop till en fil, då hamnar man ju såklart bakom en trög lastbil eller en personbil som kör max 88 km (jag vet eftersom jag har digital hastighetsmätare).

Varför inte 2-filigt hela vägen????


Helgen har varit bra, fick mitt vinintag så det räckte i fredags. Det var himla trevligt iaf.

I lördags var vi på 50-årskalas, trevligt att träffa släkten en vända.

Sen pallade vi inte nå mer under kvällen.

Söndagen var ju hur härlig som helst, fick upp studsmattan, jag och Klara var ner på Kupolen och köpte nya skor och en jacka till henne. Var sen på 7-årskalas. Trevligt.

Hem och sådde lite frön. Hoppas vi får lite tomater i år.

Käkade tacos och sen var det god natt.


I morse slängde jag allt godis vi hade hemma, nu är det andra tider :)


Ja, Jenny Fender, jag är anmäld till Kamratförbundsfesten. Träffade på A.W i går på Kupolen, hon hade tagit ledigt och skulle nog komma. Men hon hade pratat med F.W och hon skulle inte komma. Förvånad??Neeej!

Då lär ju inte de andra från södra Dalarna komma heller.

Jaja, vi får ha kul för de oxå :)

Av Sofie - 18 april 2008 08:39

När jag sitter i bilen ca 50 min varje dag till jobbet, så har man lite tid att fundera. Mest funderar jag på vad jag ska skriva här på bloggen, har det hänt nåt kul, eller varit med om nåt häftigt?

Men, oftast är svaret njaaa.


Lyssnar ju som sagt på mix megapol och i morse var Mårten Andersson gäst, han är lite söt. Han berättade om sitt projekt just nu, och det är stand-up på Chinateatern. Det är inte vilken stand-up som helst utan den är lite rå. Klubben heter förresten RAW.

Så nu satt jag och fundera på om jag ska kika på ticnet och kolla om det finns biljetter i maj, Tompen fyller ju i maj. Kanske ska överraska med en helg i Stockholm. Hmmm. Lär kika lite. Bara det inte är för dyrt :)


Igår kom jag hem kl 21 från jobbet, pust! Tur att det inte är så ofta. Så då kanske jag kan åka tidigare idag, det är ett plus. Behöver inte sitta här till 16.30 Nu har jag lite skrivjobb framför mig och ett besök på ungdomsmottagningen. Inte för min del, utan för jobbets räkning.


TJO!

Av Sofie - 17 april 2008 14:42

Jag köpte klänningen :)

Spännande!!

Av Sofie - 17 april 2008 14:35

Jag har egentligen ingenting att skriva. Det händer inte så mycket i mitt liv.

Jobbar, jobbar, äter och sover. Hinner inte umgås med kompisar.

Saknar verkligen en snacka-skitkväll, förhoppningsvis blir det en i morgon med lite vinintag. Det kan behövas :)


Till helgen är det kalashelg, på 50-års kalas i Mockfjärd på lördag och söndag är det 7-årskalas i Ornäs.


Lär åka förbi mamma med pengar till kalaset ikväll när jag åker hemåt. Det hade jag glömt.


Tjo!

Presentation

Omröstning

Kollar du min blogg dagligen?
 Japp, flera gånger om dagen
 Japp, varje dag
 Nån gång i bland
 Hittade nyss hit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards