Alla inlägg under januari 2008

Av Sofie - 31 januari 2008 08:31

Idag är jag lite bitter, och känner verkligen, va fan gör man av sitt liv. Kommer hem sent  på kvällen, käkar, hinner prata lite med barnen, sen ska de i säng och sen är man sååå trött själv så man somnar. Hej ditt sociala liv... NOT!!

Sen ska man upp tidigt, tjata på barnen att de ska upp, de får äta kall gröt eftersom jag har värmt men de inte klivit upp.

Skynda iväg till jobbet eftersom man har en bit och åka, ska åka tidigare från jobbet för jag ska skjutsa pojkarna på pingis.

Såhär går livet hela tiden... Skynda, stressa och inte umgås med folk. Fast just nu känner jag inte för att umgås heller visserligen.

Ibland då drar jag mig undan och vill helst inte träffa eller prata med någon. Vet inte varför jag gör så.

Men det var som i somras, när jag hade gjort min lilla vurpa utför trappen, då hade jag verkligen ingen lust att prata med folk, då drar jag mig hellre undan. Men jag tror det är då folk undrar vad jag är för nån, för jag går demonstrativt iväg.

Men jag fixar inte det sociala då. Det är lättare att hålla sig undan än att prata med folk, fast jag gör väl fel, eftersom det blir en massa skitsnack.


Därför vill jag bort från allt, all stress, och alla måstegrejer...

Ju mer jag känner såhär, desto mer säker blir jag på att åka bort i flera månader...


Snöhälsningar från den sure!!!

Av Sofie - 30 januari 2008 09:40

Igår mejlade jag skolan i Koh Lanta för att preliminärboka skolan till barnen. Det var tur det för de har fått många förfrågningar och det är först till kvarn, så jag hoppas nu att Pontus och Klara får plats.


Är inne och kikar på boende, och jag kan säga att det är inte lätt, det är dyrt och man vet inte riktigt vad man ska ha för boende, behöver man pool, vill man ha nära till stranden, nära skolan...

Det finns hur mycket hotell och bungalows, men vilket ska man ta. Ett alternativ har jag sett, det är det enda jag riktigt fattat tycket för.

www.lantascenic.net  men det kostar typ 8.000 kr i månaden, så det är lite pengar man ska ut med.


Funderingar funderingar...


Nu ska jag ner och fika!

Puss!

Av Sofie - 28 januari 2008 19:00

Kom på att jag måste in och berätta våra planer, har bara skrivit att vi vill åka till Thailand i några månader.


Vi ska åka alla fyra, Thomas blir med även han, han insåg att jag skulle åka själv och det ville han inte så han blir med.

Vi har bestämt att vi iaf ska vara borta över jul och nyår i år.

Sen beror det på penningfrågan, nu är det till att spara, så förhoppningsvis så kan vi vara borta ända fram till mars. Ungefär 4 månader.

Helst skulle jag vilja åka nov-mars, men då Thomas pappa fyller 60 år i slutet på november så lär vi inte vara så populära om vi är borta då, så vi får åka i dec, huvudsaken vi är borta över jul och nyår, tänker inte fira det hemma i år.


Ett alternativ är att plugga därnere för att få in pengar. Man kan läsa högskolepoäng och få både lån och bidrag från csn.

Sen är det skolfrågan för barnen, det kostar ca 20.000 för bägge att gå i skolan där i 16 veckor, och kommunen betalar inte.

Har hört flera som sagt att man kan ha undervisningen själv hemma med barnen och det är ju oxå ett alternativ, men förhoppningsvis, så hoppas jag att vi har en finansiär till de pengarna.


Ingen av oss har pratat med våra chefer så vi vet inte hur det går med tjänstledighet, men jag hoppas att det inte ska vara något problem.


Så det är mycket som snurrar i huvudet, men det ska bli så kul!!

Jag som sagt till Thomas att jag inte ska ha fler barn, har t om sagt att vi kan skaffa en till för då kan man åka på föräldrapenningen :)

Nejdå, jag bara skoja.


Länkar till skolan vi kikar på, det kanske är fler som vill åka :)

www.svenskaskolanlanta.se


Det är på Koh Lanta vi tittar på eftersom det är där skolan finns. Det finns även en utanför Phuket, men det är ett alternativ om vi inte ska plugga och har pengar som man leva på ändå.

Sen är ju frågan hur man ska göra med huset här i Djurmo, det bästa är ju att hyra ut det. Sen vet jag inte hur lätt det är att hyra ut ett hus i 3-4 månader, men det vore skönt att veta det är nån som tar hand om och betalar för jag har ingen lust att tänka på Djurmo när jag är på stranden där borta.

Är det nån som vill hyra ett möblerat hus i dec-mars med 3 sovrum. Eller är det nån som vill hyra ut ett hus på Koh Lanta? Tar tacksamt emot svar...

Nu vet ni lite mer iaf, har förstått att det är några som har sina funderingar.



Av Sofie - 28 januari 2008 11:35

Vilken perfekt lördag det var!! Allt gick som vi ville.

Vi var 6 tjejer som skulle överraska Pia som fyllde 40 år i december.

Vi ringde på hennes dörr en efter en, och hon fattade ingenting. Hon bjöd på kaffe och sen sa vi åt henne att packa en väska med lite underkläder och finkläder. Hon var helt chockad.

Sen körde vi henne med ögonbindel till mamma och pappa, där ett skönt bubbelbad väntade.

Efter det kom min kompis Åsa och gjorde en halvkroppsmassage. Det var en ganska mosig Pia som åt kyckling och klyftpotatis med oss.

Sen gjorde hennes kusin ansiktbehandling och hennes svägerska sminkade henne. Sen var vi färdiga för att gå på Hela huset...

Jag är inte så impad av det stället, har inte haft så kul där.

Men vi gick dit iaf, det gick fort att komma in. Sen hade vi hur kul som helst, min mamma var med, och det kändes lite konstigt att ha mamma med sig, särskilt när det kommer fram killar och dansar och så.

Vi var i schlagerbaren mesta tiden och vi dansade och sjöng så min hals blev ju inte bättre av det.

Pappa skjutsade hem oss sen. Tack pappa!


Tack Pia för en fantastiskt rolig kväll!!

Igår gjorde jag inte så mycket, var inte bakis eftersom jag höll mig lugn, har fortfarande i färskt minne det som hände sist.

Men min hals gör ont, eller det gör ont när jag hostar, sånhär tung hosta. Men men, det är bara att bita ihop.


Idag är jag ju ledig, himla skönt! Tiden går så fort bara, ska ner på Willys och handla. Måste handla billigt...


Tjo!


Av Sofie - 25 januari 2008 11:04

Tjo ho! Äntligen, fast jag tycker det är måndag och fredag jämt...


Igår var en snäll storasyster och skjutsade min syrra till Rättvik, medans hon var hos killen så var jag till min kollega Kristina och drack lite te, trevligt.

Kom hem vid 21-tiden, lagom trött och glad efter att ha åkt 20 mil på bara nån timme.

Men, man gör allt för syrran :)

Idag på jobbet är det lugnt och som tur är har jag inget planerat idag, skriver ut en massa lägerpapper som skickas iväg. Pust!

Men det är kul med läger, vill du vara ledare igen Jenny? :)


Annars händer det inte så mycket i ens liv, ska på galej i morgon. Ni kommer få en fullständig rapport om nån dag. Det ska bli såå spännande.


Den stora frågan är vad ska man äta ikväll?? Vi pratade om att ta upp lövbiff, då är jag sugen på rullader, alltså att man rullar in vitlöksost eller så. Frågade nyss mina kollegor vad de skulle äta ikväll, och det var musslor kokta i vitvin... hmm, inget för oss tror jag. Vår läkare skulle äta oxfilé. Mm, det vore inte så dumt, men det kostar.

Ska ju inte kosta på mig så mycket nu. Så det får bli våra lövbiffar, det blir ju gott det med.

Ska äta god mat i morgon *hemligt*

Nu på lunchen ska jag iväg och ta nytt kort till mitt körkort, har haft det i 10 år nu...


Vi hörs efter helgen! Om det är såå kul som jag hoppas det blir i morgon, kanske jag skriver redan på söndag.


Trevlig helg på er!!

Kram

Av Sofie - 24 januari 2008 08:47

Vi är lite hostiga hemma, jobbigt.

Men idag så är Klara i skolan iaf, det känns lite tungt och låta hon gå till skolan, men hon är ju pigg.

Pontus är hemma istället med ont i magen, hoppas verkligen att det är så och att det inte är nåt med skolan.

Nu får vi inte vabba han längre, han är ju 12 bast. Så han får vara hemma själv. Det fixar han men det känns i mammas hjärta...

Annars går det i fartens tecken, man flänger runt överallt. Ikväll ska jag skjutsa syrran till Rättvik.

Skulle egentligen träffa personlige tränaren på Svea ikväll, men jag hostar så mycket så jag får ta det nästa vecka istället.


Snart ska jag få gå ner och fika :) Varje torsdag är det nån i personalgruppen som bjuder på fika, och det brukar vara så himla gott. Massa gott matbröd och goa pålägg.


Förresten, är så himla duktig, har inte köpt nånting. Var i Falun igår, behöver visserligen nya stövlar/skor, men har blivit så snål så det blev inga. Ska verkligen hålla hårt i plånboken så att vi kommer iväg till Thailand.

Annars är jag expert på att låta pengarna rulla, men inte nu :)

Mina pengar ska gå till bensin och mat...

Kul liv va? Men då kommer vi till Thailand i flera månader förhoppningsvis.

Av Sofie - 22 januari 2008 08:04

Klara är hemma och hostar, ska skjutsa ner henne till mamma, så får hon vara där idag, så kan jag åka och jobba ändå.


Igår var det lugnt, var på dansen, tror det blir himla kul i vår, ska dansa "It´s raining men". Full fart.


Tjola hopp, ska hoppa in i duschen!

Av Sofie - 20 januari 2008 11:16

Igår hade vi kalas för Pontan. Vi var 21 pers hemma. Himla trevligt!!

15 vuxna och 6 barn... Fullt hus med andra ord :)

Klara följde sen med mormor och morfar hem, min mamma sa till Klara att de skulle äta tacos sen till kvällen och då ville ju hon såklart följa med de hem.


Vi pustade lite, sen fick vi lov att gå ut och ta lite luft, så vi hamnade hos fam Kalleberg en stund, lika trevligt där. De bjöd på lite vin och öl. Pontus fick även en massa gott, han tycker det är himla kul att gå dit.

Var in till Jonas och Helena en snabbis, de ska flytta in till helgen, det är så spännande och kul. Nybyggt och allt...


Hade sett framemot att få sova lite idag eftersom Klara inte var hemma, ja eller hur?

Halv 5 vaknar jag av att Thomas säger åt mig att vända mig, förmodligen snarkar jag i örat på han.

Jag somnar inte om :(

Ligger en timme, går sen upp och lägger mig i soffan och läser tidningen jätte noggrannt. Men är inte trött, slår då på tv:n, tittar på nån film på tv4 film. Blir lite sömnig, stänger av och försöker somna i soffan, då är kl ca 7. Då vaknar Pontus inne på sitt rum, försöker ändå, då går han upp och gör sin hemläxa, frukost till familjen.

Så kl 8 sitter vi och käkar frukost.. Det var ju ingen idé att lägga sig, så nu har jag varit vaken sen 4.30

Det blir nog en tidig kväll i kväll.

Snark!


Förresten, va kul att folk läser bloggen.


Presentation

Omröstning

Kollar du min blogg dagligen?
 Japp, flera gånger om dagen
 Japp, varje dag
 Nån gång i bland
 Hittade nyss hit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards