Alla inlägg under juni 2008

Av Sofie - 30 juni 2008 08:10

Ni ser, dagarna minskar :)


Men samtidigt vill jag inte att det ska gå för fort, tycker det är roligast att vara förväntansfull.

Just nu är det lugnt, men i höst är det nog värre, passen till barnen ska fixas, biljetter och alla pass ska till ambassaden för visumansökan, vaccinationer mm mm.

Pratade med de vi ska hyra villan av i Kao Lak, de bodde i Mockfjärd, snacka om att världen är liten.


Helgen var ganska så lugn, var hem till fam Kalleberg på lördagen. Fick jättegod mat som Anders lagade. Mmmm...

Grannarna kom över, vi spelade kubb och eldade bort all knott.

Catta är förjävlig på drinkar, drack både Moijito och strawberry daiquiri.


Ska jobba på i 3 dagar nu, sen drar vi mot Åre...


TjO!



Av Sofie - 26 juni 2008 14:12

Nu går det segt...

Fasen, ska jobba 3 veckor till. V 29 är det bara jag och en till i hela huset, snacka om att vi ska äga stället :)


Det är ju inte så att man är fulltecknad i almanackan precis, men det finns nog att göra ändå.


Alldeles strax ska jag gå ner och bjuda på lite jorgubbspaj och vaniljvisp. Det var min tur att ha fika, dagen innan lön, tjo ho!

Så det var lite snålt med bröd idag, men det räckte, hi hi...


Fortfarande ingen som ringt och erbjudit mig en biljett till P&L. Skitans!

Har jag inte varit där på 10 år så lär jag ju klara mig, men jag vill se Timo Räisinen, Mando Diao ikväll...


Nu ska jag fika... Mmmm


TjO!



Av Sofie - 24 juni 2008 08:31

Det är ju Peace & Love i veckan.

Jag har ju aldrig varit på det, jobbade i Tandådalen i många år samtidigt och förra året hade jag ju en biljett, men drutta ner för trappen istället.

Så i år skulle vi verkligen dit, men då bokar vi vår resa till Thailand och har sparkrav. Himla skit!!


Det är nog inte meningen att jag ska på P & L.

Men om 6 år ska jag och Pontus på Roskilde :)

Det har jag sagt sen Pontus var liten, att när han fyller 18 år ska han få biljett av mig. Vi ska bila ner och sova i tält.

Vi diskuterar för fullt just nu om vi ska sova i samma tält eller ha ett varsitt. Det vore väl dumt om morsan ligger i tältet om han hittar en tjej eller så.

Jag berättade för han förra året att jag har planerat att vi ska på Roskilde, men han tyckte vi kunde åka tidigare, men jag sa att det är smidigare att han är 18 år så han oxå kan dricka lite öl.


Jag är ju inte mer än 36 år då, så han vill nog verkligen åka med mig då :) Han har inget val heller.

Så vi får satsa på det istället för P & L, för dit kommer jag nog aldrig... 



Av Sofie - 24 juni 2008 08:12

Det var ett tag sen man skrev.

Midsommar gled förbi i en hast. Katja & Julia kom på besök redan på fredagen. Det första Katja gjorde var att backa ner vår postlåda :)

Hon la ribban direkt!!

Lagade massa god mat och gick sen till byn för att titta på majsstångsresningen.

Vi har ju vår stora fest på lördagen, Thomas åkte tidigt för att fixa allt. Han var med i vinnande laget från förra året.


Kl 15 började festen, vi välkomnades av en massa kineser som hälsade oss välkomna till Beijing 2008, Olympiska spelen.

Delades in olika lag, jag hamnade i Japan. De andra lagen var från Mexico, Jamaica och Sverige. Ungdomarna var sopor, första gången de var med och tävlade. Vann gjorde Sverige och sist kom Jamaica som får det hedersvärda uppdraget att ordna till nästa år.


Lekte en massa lekar och hade tipspromenad. Himla kul! När vi sen gick hem för att duscha så var man lite berusad ;)

Tillbaka sen för att grilla och fortsätta festen.


B som i Bag, B som i Box, B som i Bag in box :)


Söndagen gick i lite trötthetens tecken, var först upp och städade på IP. Sen gjorde vi inte så mycket mer.

Klara är hos farmor och farfar hela veckan. Vi har långt kvar till vår semester...

Nästa vecka åker vi på en liten tripp till Åre för att hälsa på lillasyster, längtar.

Det är den enda semestern vi 4 får ihop i sommar. Annars har vi delat upp semestern så Klara får vara lite långledig.


Nu ska jag jobba på lite!!


Tjo!



Av Sofie - 13 juni 2008 08:19

Allt gick bra igår, tårtan gick att äta, så det var ju tur det.


Har inte tid att sitta här nu, men lägger in lite kort.



Av Sofie - 12 juni 2008 07:55

Idag får mina barn sommarlov :)

Klara går ut 1:an och Pontus 5:an. Det är stora barn man har...

Så ikväll fäller man väl en massa tårar, förra året grät jag mot syrrans axel, det var tjejer i 6:an som spelade och sjöng Forever young, inte så lämpligt för mig.

Men det var så otroligt vackert.


Igår skulle jag så stort baka en tårta, för efter kyrkan ikväll ska mamma, Sandra och svärföräldrarna komma.

Jo, eller hur??!!! Hela j**la tårtan kajka ihop, inte ens en sockerkaka kan jag göra. Så det var bara att åka till Konsum och köpa färdig tårtbotten, så jag fixade ihop en halva jordgubbstårta och en halva prinsess.

Men jag fundrar om den går att äta, så jag åker förbi wienarn här i Hedemora tror jag och tar med mig en klar.

Helt värdelös!


Nu är det fullt upp på jobbet, ridning i 3 dagar nästa vecka med övernattning, så det ska jag förbereda både idag och i morgon.


TjO!

Av Sofie - 9 juni 2008 08:28

Vi planerar vår resa för fullt.


Jag ringde en kille igår som har en villa i Kao Lak, och förmodligen så ska vi hyra den efter de 5 dagarna i Phuket. Där ska vi vara en vecka, till 22 dec, sen drar vi nog mot Koh Lanta över jul och nyår.

Det är såååå härligt!


Har gjort en resdagbok, men det står ju inte så mycket i den nu, men ni får adressen ju närmare vi kommer :)

Det är ju som sagt 182 dagar kvar...


9 dec kl 7, Arlanda - London

9 dec kl 12 London - Hong Kong

10 dec kl 15.45 Hong Kong - Phuket

10 dec - 15 dec Kamala beach

15 dec - 22 dec Kao Lak

22 dec - 3 jan?? Koh Lanta

3 jan ----- ????


TjO! 



Av Sofie - 5 juni 2008 07:55

Idag har jag sett massa studenter, de är såååå fina.

Jag blir alldeles tårögd, vilken härlig dag de har framför sig :)

För 12 år sen stod man där själv, nybakad student, och en liten Pontus som väntade.

Jag kunde inte släppa loss riktigt på kvällen för vi hade dop dagen efter.


På eftermiddagen ska jag nog gå över till grannen och fira tjejen där som tar studenten, och sen åker jag nog över till Fia och grattar henne, hon är klar sjuksköterska idag!

Grattis Fia!!!!


Igår kväll var jag hos M, synd att timmarna gick så fort, det var kul med en skvallerkväll.


TjO!

Presentation

Omröstning

Kollar du min blogg dagligen?
 Japp, flera gånger om dagen
 Japp, varje dag
 Nån gång i bland
 Hittade nyss hit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards